FANDOM

Památky > Praha > Malá Strana

Historie Edit

14312706987 87e32627b7 z-1-

Praha, Malá Strana, čp. 153/III, Valdštejnská 3. Část průčelí do Valdštejnské ulice po sejmutí omítek.

2000+ Edit

V létě 2014 byla opravena fasáda. Uliční průčelí bylo do výšky cca 1,5 m zbaveno dosavadních omítek (většinou byly nové, z poslední opravy před cca 15 lety) a nahozeno sanační omítkou. Nový nátěr je v přibližně stejném tónu barvy (okr - světle hnědá) jako dosud, ale o několik tónů tmavší).

V místech odhaleného zdiva byl pozorován stavební materiál převážně ve struktuře smíšené zdivo cihlokamenné. Cihly bylo často ve zlomcích, takže se většinou jednalo o druhotně použitý materiál. Bylo pozorováno několik málo druhotně použitých kamenicky opracovaných bloků zřejmě z neprofilovaného ostění.

Docházelo k opravám dalších průčelí stavby. Včetně nádvoří, což jsem ale nemohl kontrolovat jinak, než podle pohybu řemeslníků.

14259624803 56a3f069de z-1-

Praha, Malá Strana, čp. 153/III, Valdštejnská 8. Demontáž litinového pole plotu před transportem do dílny restaurátora.

V létě 2014 byl restaurátorským způsobem konsolidován litonový plot proti Valdštejnské ulici a zpěvněna byla nízká podezdívka.

Výběr fotek.